jesteś na stronie klasztoru Centrum św. Maksymiliana

Wyszukiwarka
Wyniki wyszukiwania:

Dom

Regulamin Domu Rekolekcyjnego

§1. Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady korzystania z usług oraz pobytu w Domu Rekolekcyjnym, zwanym dalej „Obiektem”.

2. Regulamin obowiązuje wszystkich gości przebywających na terenie Obiektu, zarówno osoby indywidualne, jak i grupy zorganizowane wraz z ich opiekunami.

3. Wejście na teren Obiektu oraz rozpoczęcie pobytu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

4. Regulamin obowiązuje na terenie całego Obiektu, w tym w pokojach, częściach wspólnych oraz na terenach zewnętrznych należących do Obiektu.

5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz przepisy dotyczące bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej.

§2. Rezerwacja i pobyt

1. Rezerwacje przyjmowane są zgodnie z zasadami obowiązującymi w Domu Rekolekcyjnym. Wymagana jest wcześniejsza rezerwacja terminu i pokoju. Nie gwarantuje się zakwaterowania osobom nieposiadającym rezerwacji.

2. Zawarcie umowy o pobyt następuje z chwilą potwierdzenia rezerwacji przez Dom Rekolekcyjny.

3. Zaliczka:

• zwracana jest w całości w przypadku, gdy usługa nie dojdzie do skutku z winy obiektu,

• przepada w całości, jeśli odwołanie nastąpi na 7 lub mniej dni przed terminem pobytu,

• o w przypadku skrócenia pobytu po dokonaniu meldunku zwrotu nie dokonuje się.

4. W przypadku niepojawienia się gościa w pierwszym dniu pobytu (tzw. no-show), rezerwacja zostaje anulowana, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.

5. Należność za pobyt pobierana jest zgodnie z obowiązującym cennikiem, najpóźniej następnego dnia do godz. 12:00, i może być regulowana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym – zgodnie z zasadami obowiązującymi w Domu Rekolekcyjnym.

6. Goście zobowiązani są do meldunku natychmiast po przyjeździe u pracownika recepcji, na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

7. Osobom postronnym nie udziela się informacji o danych osobowych gości.

8. Doba hotelowa trwa od godziny 14:00 w dniu przyjazdu do godziny 10:00 w dniu wyjazdu.

9. Jeżeli nie określono długości pobytu, przyjmuje się, że pokój wynajęty jest na jedną dobę.

10. Przedłużenie pobytu należy zgłosić w recepcji do godz. 10:00 w dniu wyjazdu. Uwzględnienie zależy od dostępności miejsc.

11. Wcześniejsze zakwaterowanie przed godziną 14:00 oraz wymeldowanie po godzinie 10:00 możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z recepcją i może wiązać się z dodatkową opłatą zgodnie z obowiązującym cennikiem.

12. Dzieci mogą przebywać w Domu Rekolekcyjnym wyłącznie pod opieką dorosłych.

13. Przy organizacji większych pobytów grupowych (np. grup szkolnych, zakładowych, kursokonferencji) wymagane jest uprzednie zawarcie umowy określającej szczegóły zamówionej usługi.

14. Dom Rekolekcyjny zastrzega sobie prawo do pobrania zwrotnej kaucji od grup zorganizowanych, w wysokości uzależnionej od liczebności grupy, celem zabezpieczenia ewentualnych szkód.

15. Goście zobowiązani są do korzystania z kaplicy, jadalni, sal spotkań oraz terenów zielonych zgodnie z ich przeznaczeniem, w duchu szacunku wobec innych użytkowników.

§3. Zasady porządkowe

1. W Domu Rekolekcyjnym obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22:00 do 6:00.

2. Każdy gość otrzymuje wraz z kluczem do pokoju również klucz do drzwi wejściowych.

3. Obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt na teren obiektu.

4. Goście są zobowiązani do dbania o porządek oraz zgłaszania wszelkich awarii i uszkodzeń.

5. Zakazane jest:

• zakłócanie spokoju (np. głośna muzyka) bez zgody kierownictwa,

• zapraszanie i przyjmowanie osób niebędących klientami w pokojach bez zgody kierownictwa,

• zakłócanie spokojnego pobytu innych gości,

• zachowania nieprzyzwoite i wulgarne,

• gotowanie i przygotowywanie potraw uciążliwych zapachowo.

• wnoszenie i spożywanie alkoholu w pokojach bez zgody kierownictwa; spożywanie alkoholu jest dozwolone wyłącznie w miejscach i okolicznościach wskazanych przez kierownictwo,

• posiadanie i używanie środków psychoaktywnych, prowadzenie działalności handlowej, hazardowej lub innej sprzecznej z charakterem i celem Domu Rekolekcyjnego.

6. Organizacja uroczystości okazjonalnych w pokojach jest dopuszczalna jedynie po wcześniejszym uzyskaniu zgody kierownictwa i w granicach czasowych określonych tą zgodą.

7. W pokojach zabronione jest używanie grzałek, mikrofalówek, grzejników, urządzeń gazowych oraz innych urządzeń elektrycznych niewchodzących w skład wyposażenia pokoju. Dopuszcza się jedynie ładowarki i zasilacze sprzętu RTV i komputerowego.

8. Palenie tytoniu, e-papierosów, podgrzewaczy tytoniu oraz używanie innych wyrobów tytoniowych i podobnych dozwolone jest wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych poza budynkiem.

9. Złamanie zakazu palenia w pokoju jest równoznaczne z obciążeniem gościa kosztami dearomatyzacji pokoju w wysokości 1000 zł.

10. Osoby będące pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub zachowujące się agresywnie nie będą przyjmowane ani obsługiwane.

11. Goście naruszający regulamin mogą zostać zobowiązani do opuszczenia obiektu bez prawa do zwrotu kosztów pobytu.

12. Dom Rekolekcyjny zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych w zakresie możliwym technicznie; goście wymagający szczególnej pomocy proszeni są o wcześniejsze zgłoszenie swoich potrzeb w recepcji.

§4. Bezpieczeństwo

1. Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych, w szczególności:

• zapoznania się z drogami ewakuacyjnymi,

• nieblokowania korytarzy, wyjść i drzwi ewakuacyjnych,

• stosowania się do znaków i poleceń pracowników w przypadku ewakuacji.

2. Goście zobowiązani są do natychmiastowego zgłaszania obsłudze wszelkich sytuacji mogących zagrażać bezpieczeństwu osób lub mienia (np. pożar, awaria instalacji, wypadek).

3. W razie zagrożenia życia lub zdrowia należy niezwłocznie wezwać odpowiednie służby ratunkowe (tel. 112) i powiadomić obsługę Domu Rekolekcyjnego.

4. Na terenie obiektu dostępna jest apteczka pierwszej pomocy, a obsługa udzieli informacji o jej lokalizacji.

5. Goście ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia, urządzeń technicznych i kluczy powstałe z ich winy lub winy odwiedzających.

6. Koszty interwencji służb ratunkowych spowodowane nieuzasadnionym działaniem gościa (np. fałszywy alarm pożarowy) mogą być przeniesione na osobę odpowiedzialną.

7. Dom Rekolekcyjny nie odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy osobistych gości, chyba że zostały oddane na przechowanie zgodnie z art. 846–849 Kodeksu cywilnego.

8. Parking jest bezpłatny, niestrzeżony. Wjazd i parkowanie pojazdów dozwolone jest wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych. Właściciel obiektu nie ponosi odpowiedzialności za pojazdy ani mienie w nich pozostawione.

9. Teren obiektu jest monitorowany zgodnie z przepisami prawa w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia.

§5. Przedmioty pozostawione

1. Przedmioty pozostawione przez gości w Domu Rekolekcyjnym przechowywane są przez okres 30 dni od dnia wyjazdu. Po tym terminie, jeśli nie zostaną odebrane, ulegają utylizacji.

2. W przypadku odnalezienia przedmiotów, obsługa może skontaktować się z gościem, o ile ten pozostawił dane umożliwiające kontakt.

3. Na życzenie gościa przedmioty mogą zostać odesłane na wskazany adres, na jego koszt. Rzeczy wartościowe wysyłane są wyłącznie przesyłką rejestrowaną (np. kurierem lub listem poleconym).

4. Przedmioty łatwo psujące się oraz artykuły spożywcze nie są przechowywane i ulegają utylizacji niezwłocznie po znalezieniu.

§6. Reklamacje

1. Reklamacje dotyczące jakości świadczonych usług należy zgłaszać niezwłocznie po zauważeniu uchybień, aby obsługa mogła je zweryfikować i – w miarę możliwości – usunąć w trakcie pobytu. Reklamacje zgłoszone dopiero po zakończeniu pobytu mogą nie zostać uwzględnione.

2. Reklamacje mogą być składane ustnie w recepcji, pisemnie lub drogą elektroniczną na adres e-mail Domu Rekolekcyjnego.

3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od daty ich zgłoszenia, a odpowiedź przekazywana jest gościowi w formie pisemnej lub elektronicznej.

4. Dom Rekolekcyjny świadczy usługi z należytą starannością, jednak nie odpowiada za niedogodności spowodowane przyczynami niezależnymi od obiektu (np. przerwy w dostawie prądu, wody, internetu, ograniczenia wynikające z działań administracyjnych lub siły wyższej).

5. Reklamacje uznane za bezzasadne mogą zostać oddalone, o czym gość zostanie poinformowany wraz z uzasadnieniem.

§7. Obowiązki przy wyjeździe

1. Przed opuszczeniem pokoju goście zobowiązani są do:

• zdjęcia pościeli i pozostawienia jej w wyznaczonym miejscu,

• zamknięcia okien,

• zakręcenia grzejnika na poziom „1” w okresie grzewczym,

• zabrania wszystkich swoich rzeczy osobistych oraz śmieci,

• pozostawienia kluczy w skrzynce przed drzwiami wejściowymi lub przekazania ich pracownikowi recepcji.

2. Pokój powinien być zdawany w stanie niepogorszonym, z zachowaniem należytego porządku.

3. Obsługa Domu Rekolekcyjnego ma prawo dokonać kontroli pokoju przy wyjeździe w celu oceny stanu wyposażenia i ewentualnych szkód.

4. W przypadku stwierdzenia zniszczeń lub braków wyposażenia gość ponosi odpowiedzialność materialną zgodnie z §4 niniejszego regulaminu.

§8. Korzystanie z wyposażenia

1. Goście proszeni są o należyte korzystanie z wyposażenia pokoi i pomieszczeń wspólnych, w szczególności o:

• używanie ręczników zgodnie z przeznaczeniem,

• nieprzestawianie ani nieuszkadzanie mebli,

• oszczędzanie wody, energii elektrycznej i ciepła,

• zgłaszanie obsłudze wszelkich zauważonych uszkodzeń lub braków wyposażenia,

• odpowiedzialne korzystanie ze sprzętu RTV, AGD i innych urządzeń udostępnionych w częściach wspólnych.

2. Zabrania się wynoszenia jakiegokolwiek wyposażenia Domu Rekolekcyjnego poza teren obiektu.

3. Goście ponoszą odpowiedzialność materialną za zniszczenia lub zagubienie elementów wyposażenia zgodnie z §4 niniejszego regulaminu.

§9. Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych gości jest Centrum św. Maksymiliana w Harmężach (Dom Rekolekcyjny), ul. Franciszkańska 12, 32-600 Oświęcim-Harmęże.

2. Dane osobowe gości przetwarzane są w celu:

• realizacji usług noclegowych i pobytu,

• wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (np. obowiązek meldunkowy),

• zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, w tym poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego.

3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b, c i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).

4. Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, a następnie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5. Dane mogą być udostępniane wyłącznie organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz Domu Rekolekcyjnego, przy zachowaniu zasad poufności.

6. Gościom przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

7. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych zawiera Załącznik nr 1 – Klauzula informacyjna RODO dla Gości Domu Rekolekcyjnego.

§10. Postanowienia końcowe

1. Aktualna treść regulaminu dostępna jest w recepcji, na stronie internetowej Domu Rekolekcyjnego, na tablicy informacyjnej oraz w pokojach poprzez kod QR.

2. Regulamin obowiązuje wszystkich gości od momentu rozpoczęcia pobytu w Domu Rekolekcyjnym.

3. Dom Rekolekcyjny zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmieniony regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania w sposób wskazany w ust. 1.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz przepisy dotyczące bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej.

5. Wszelkie wątpliwości dotyczące interpretacji regulaminu rozstrzyga kierownictwo Domu Rekolekcyjnego.

6. Regulamin został zatwierdzony przez właścicieli, kierownictwo i pracowników Domu Rekolekcyjnego i obowiązuje od dnia ………………

Życzymy owocnego pobytu!

Załącznik nr 1 - Klauzula informacyjna RODO dla Gości Domu Rekolekcyjnego

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy, że:

1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Centrum św. Maksymiliana w Harmężach (Dom Rekolekcyjny), ul. Franciszkańska 12, 32-600 Oświęcim-Harmęże.
Kontakt: tel. +48 519 703 238, e-mail: biuro@centrumkolbe.pl

2. Cele i podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe Gości przetwarzane są w celu:

• realizacji usług noclegowych i pobytu – art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy),

• wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (np. meldunek) – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,

• zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia poprzez monitoring wizyjny – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).

3. Odbiorcy danych
Dane mogą być przekazywane wyłącznie:

• uprawnionym organom państwowym (np. Policji, urzędom),

• podmiotom świadczącym usługi na rzecz Domu Rekolekcyjnego (np. serwis IT), z zachowaniem zasad poufności.

4. Okres przechowywania danych

• Dane związane z realizacją pobytu – przez czas niezbędny do wykonania umowy i rozliczeń podatkowych (maks. 5 lat).

• Dane meldunkowe – zgodnie z wymogami ustawy o ewidencji ludności.

• Nagrania monitoringu – maksymalnie 30 dni, chyba że są dowodem w postępowaniu prawnym.

5. Prawa Gości

Każdemu Gościowi przysługuje prawo do:

• dostępu do swoich danych i uzyskania ich kopii,

• sprostowania (poprawienia) danych,

• ograniczenia przetwarzania lub sprzeciwu wobec przetwarzania,

• usunięcia danych – o ile przepisy prawa nie nakazują ich dalszego przechowywania,

• przenoszenia danych – w zakresie określonym w art. 20 RODO,

• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

6. Dobrowolność podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usług noclegowych. Brak podania danych może uniemożliwić świadczenie usług.